Warning: A non-numeric value encountered in /wp-content/themes/Avada/includes/dynamic_css.php on line 6634

Blog ekspercki

/Blog ekspercki/
11 10-2016

Nowe oleje Shell Tellus S2 MX oraz Shell Tellus S2 VX już dostępne

11-10-2016|

Shell_Tellus_S2_MX_VX

Na rynku polskim właśnie pojawiła się nowa linia olejów hydraulicznych koncernu Shell – Tellus S2 MX oraz VX. Jakie nowe cechy i parametry kryją się pod literą X, wyjaśniamy w poniższym materiale.

Co skłoniło producenta do zastąpienia sprawdzonej i docenianej przez użytkowników linii Tellus S2 M i Tellus […]

09 06-2016

Porada dla używających smarownic jednopunktowych

09-06-2016|

„Z jakiej automatycznej smarownicy jednopunktowej radzicie korzystać przy wysokich temperaturach otoczenia (nawet 55 stopni C) oraz w warunkach zewnętrznych o dużej ilości pyłu (pustynia) z odległymi lokalizacjami? Jakie są wady i zalety automatycznej smarownicy gazowej i sprężynowej? Jakie rodzaje są dostępne dla niebezpiecznych, narażonych na eksplozje lokacji?”.

[…]

08 05-2016

Jaki olej silnikowy wybrać?

08-05-2016|

W przemyśle na szeroką skalę wykorzystuje się urządzenia mechaniczne, które ze względu na charakter swojego działania potrzebują właściwego smarowania. Mechanizmy złożone są ze stykających powierzchni oraz elementów będących w ruchu. W czasie pracy wytwarzana jest energia, która pobudza cały układ do działania. Środki smarne pozwalają na zmniejszenie tarcia powierzchniowego, co przyczynia się do zwiększenia efektywności maszyny […]

01 04-2016

Co może być przyczyną występowania potasu w oleju ?

01-04-2016|

„Nasza ostatnia analiza oleju wykazała wysoką zawartość potasu w oleju silnikowym. Założyliśmy, że przyczyną musiał być glikol. Po dokładnych badaniach nie stwierdziliśmy jednak żadnego wycieku płynu przeciw zamarzaniu ani glikolu. Co, poza glikolem, może powodować wysoką zawartość potasu w oleju silnikowym? Istnieją jakieś inne potencjalne źródła?”.

Zanieczyszczenie potasem jest zwykle związane z glikolem (główny składnik płynów […]

05 03-2016

Syntetyczny czy mineralny?

05-03-2016|

Wybierając olej silnikowy musimy zwracać uwagę na wielkie parametrów, aby odpowiednio go dobrać względem mechanizmu i warunkach panujących na hali przemysłowej. Najważniejszą wielkością opisującą zachowanie olejów jest lepkość, ale nie jest to jedyna rzecz, na którą należy zwracać uwagę. Istotne znaczenie ma skład środka smarnego. Produkowane współcześnie rozwiązania składają się jedynie w 80% z olej bazowego – pozostała […]

17 02-2016

Co to jest lepkość oleju silnikowego?

17-02-2016|

Poruszając temat olejów silnikowych nie sposób jest nie wspomnieć o lepkości. Jest to najważniejszy parametr środków smarnych, który w dużej mierze świadczy o jakości oleju. Bardzo wiele osób utożsamia go z gęstością cieszy, co jest dość powszechnym błędem. W istocie jest to wielkość fizyczna, która opisuje zachowanie cieczy w danej temperaturze. Jest to parametr, który […]